keskiviikko 6. huhtikuuta 2011

Mä oon ihan myyty..mikä herkku

Viime viikon torstaina sitten tempasin..otin ja tilasin ns neulojan raamatun eli kirjan leikkiä langoilla jossa on norjalaisen Tine Solheimin neulottuja ja virkattuja vaatteita, koruja yms..kirja maksoi 32€ ja loppu kuu sitten varmaan syödään näkkileipää..kirjaan tutustuin tietenkin rouvapyryllä ja eka vilkasulla jo alkoi kuulumaan korvien välissä..tilaa..tilaa..mut ja arvakkas mitä on ihan hintansa arvonen...
Aivan upeita neuleita yms ja sopii sekä aloittelijallekin myös..mutta enimmäkseen mua viehättää nämä haastavat työt..ja kirjasta varmaan tulee mulle erittäin suuri inspiroinnin lähde...
Sain kirjan eilen juu ja muka päätin etten ala mitään vielään siittä neulomaan ja kappas kummaa miten kävikään hirveellä tohinalla lanka varastoja penkomaan ja jee löyty yhteen malliin riittävästi lankaa...
Kun tätä kyseistä mallia katselin ja aloin sitä neulomaan niin heti tiesin kenelle teen ja lähetän sen sitten yllärinä...ja sen verran voin paljastaa että saaja on aivan ihana ihminen..ja tiedän että varmasti rakastuu neuleeseen..ihan suosittelen kirjaa...käykää vaikka kirjastossa tutustumassa teokseen ja aivan varmasti lähtee kirjasta tilaus...

Noin tuli siitäkin pitkä tarina ja pää mulla on edelleen sekaisin ja totaalinen henkinen väsy..ja siksi olen myös ostanut värikästä lankaa..sillä neulominen ja virkkaaminen on mun terapiaa..nyt on ollut sillä tavalla..että oon tehnyt vain pieniä näperryksiä..jossa ei mee laskut sekasin kun välillä pitää tupakilla pomppia....
Isot työt saa jäädä niin kauaksi aikaa..että jaksaa taas keskittyä..eli olen saman tänä keväänä tehnyt kuin viime keväänä..eli on muutama pari kesken eräsiä kämmekkäitä ja suunniteltu ihan itse perinne kuvioita hyväksi käyttäen...
Nyt oon myös oppinut laittaan kaavion ylös mihin kerrokseen oon jäänyt..peukalokiilaan aloitus krs yms...kun mulla tuppaa toi ajatus maailma menemään niin...että kun nään uuden neulekuvion no siitä pitää heti ottaa kiinni ja tehdä kaaviot ja aloittaa uudet kämmekkäät..no oon mä joitain saanu valmiiksi asti...mutta neulekorista löytyy tällä hetkellä 7 kesken erästä..ja tähän lopuksi hieman kuvia näistä pienistä töistä..eli sydämmen malliset on meikinpoisto lappuja ideana käytä,pesase laita lenkistä kuivumaan..se on tätä kestävää kehitystä


Ja tietenkin sitten pari työtä joille olen antanut nimeksi mukavat mutkat...kun jälleen kerran alkoi soimaan laulu pääkopassa ja tällä kertaa bensaa suonissa ja sen laulun myötä synty nämä...niin ja on mulla nyt soinut laulu eldankajärven jää..ja mitäkähän neuletta siihen keksii "korsu hattujako"



12 kommenttia:

  1. Mullakin on tuo kirja, tosin lainattuna kirjastosta. Upea opus, tulee varmaan tehtyä jotain. Niin ja kyllä sun kannattaakin tehdä noita kämmekkäitä, nehän on aivan omaa luokkaansa ja aivan ihkuja :)

    VastaaPoista
  2. kiitos simpura..mä rakastuin kirjaan niin totaallisesti että oli pakko tilata se omaksi..juu kyllä taas kesällä neulomolaisia naurattaa kun kesä juttuja pitäs tehä ja mulla ilmestyy kesä kuumalla galleriaan kämmekkäitä..

    VastaaPoista
  3. Pitääkin tutustua tuohon kirjaan:)
    Ihania kämmekkäitä olet taas tehnyt! Ja tuo kori on kiva, voi kun osaisin tehdä itsekin tuollaisen.. Ja nuo pesulaput on kans kiva idea:)

    VastaaPoista
  4. Lila kori on aivan yksinkertanen lähdetään virkkaamaan kuten pata lapua eli lisäyksiä aluksi joka kerroksella ks 1 ja seuraavaan 2ks samaan ja kun pohja on riittävän suuri lähdetään virkkaamaan spiraalina ilman lisäyksiä

    VastaaPoista
  5. Oletpa saanut taas paljon kaunista aikaiseksi. Pitääkin tehdä noita meikinpoistolappuja sytomyssyjen jämälangoista.

    Minullakin on tuo kirja ja ihailin sitä juuri yhtenä aamuna kun olin yksin aamiaispöydässä. Eräs takkimalli siellä kovasti huutelee minulle :D.

    VastaaPoista
  6. Huopatossunen kun katselin kirjaa rouvapyryllä niin aikun siellä oli niin monta mallia jotka huuteli mä haluun päästä sun puikoille..ja lähti sieltä toinenkin ajattelin alkaa tuunaan ranne koruja...

    VastaaPoista
  7. Hyvä idea nuo meikinpoistolaput! Mulla on kanssa toi Leikkiä langoilla -kirja, ihastuin siihen heti silloin, kun se oli juuri ilmestynyt ja ostin saman tien. Eilen just sitä hiplasin taas, mutta kun on muutenkin miljoona työtä kesken eikä oikein aika tehdä mitään...

    VastaaPoista
  8. Krista neulomossa oli keskustelu meikinpoisto lapuista ja möhkis kerkesi ensimmäisenä tekemään ja tottakai minä perässä

    VastaaPoista
  9. Adorei todas as luvas que vi por aqui!! Muito lindas:)

    bjinhos

    VastaaPoista
  10. Jälleen kauniita töitä, olet taitava käsityöimmeinen:) Pitääpäs laittaa korvan taakse tuon kirjan nimi ja tutustua siihen kanssa:) Blogissani on sinulle haaste:) Aurinkoista kevättä! T: Näperetelijä

    VastaaPoista
  11. Kiva idea tuo meikinpoistolappu! Pitääpä tehdä itsellekin, kunhan pääsen maalikylille ostamaan sopivaa lankaa :)

    VastaaPoista
  12. kiitos näpertelijä ja reppanainen..juuri palasin maalta ja pääsee taas blogiin..mun kannettava ei ollut oikein yhteistyö haluinen

    VastaaPoista